Tre saker från medeltidens Lödöse

En nålbunden beige vante

1400-talssoldatens svärd, drottningens rubinring eller ett barns tappade vante. Vilka tre föremål vill du titta på och lära dig mer om?

Under 10-15 minuter tittar vi tillsammans på tre medeltida fynd som ni har valt ur en lista ni får vid bokning. Fundera gärna ut och ta med några frågor att ställa vid besöket. Den här visningen kan med fördel kombineras med en av våra ”Museipedagogik på särskilt vis” lektioner i Sensoriska rummet. I Sensoriska rummet kan man även pyssla på anpassat vis.

Tid: 10-15 min

Kostnad: Gratis